Oszustwo „na etykietę”
Region
Czw. 10.07.2025 12:09:54

10
lip 2025
lip 2025
29-letnia mieszkanka powiatu włodawskiego na portalu społecznościowym wystawiła do sprzedaży telefon komórkowy i za namową kupującej wysłała towar za pobraniem. Pieniędzy jednak nie otrzymała, bo jak się okazało etykieta wysłana przez kupującą była fałszywa. Po kontakcie z firmą kurierską okazało się, że paczka nie była "pobraniowa" tylko "zwykła". Kobieta straciła ponad 3000 złotych.
9 lipca do włodawskiej komendy zgłosiła się 29-letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Kobieta zamieściła na jednym z portali społecznościowych ogłoszenie sprzedaży telefonu komórkowego. Tego samego dnia odezwała się do niej osoba zainteresowana ogłoszeniem. Zapytała o możliwość zakupu telefonu "za pobraniem". Kobieta zgodziła się na taką formę wysyłki.Podczas korespondencji, 29-latka podała osobie zainteresowanej telefonem swoje dane, numer kontaktowy, numer konta bankowego oraz adres mailowy. Oszustka dane te wykorzystała i podszywając się pod adres mailowy firmy kurierskiej przesłała jej podrobioną etykietę, którą należało nakleić na paczkę pobraniową. Kobieta wydrukowała etykietę, nakleiła na paczkę, nadała przesyłkę i do dnia dzisiejszego nie otrzymywała pieniędzy ze sprzedaży. Zorientowała się, że to oszustwo kiedy skontaktowała się z firmą kurierską, która poinformowała ja, że nadana paczka nie była "pobraniowa" tylko "zwykła". Kobieta straciła ponad 3000 złotych.
Apelujemy o czujność i rozwagę! W przypadku sprzedaży wysyłkowej należy trzymać się następujących zasad:
- korzystać wyłącznie z rozwiązań wysyłkowych oferowanych przez platformy sprzedażowe;
- zorganizować wysyłkę do kupującego na własną rękę (wtedy najlepiej skorzystać ze sprawdzonych platform).
inf. podkomisarz Elwira Tadyniewicz/KPP Włodawa
1 komentarze
Taką rzecz jak telefon to policja odnajdzie.Prawda