8 firm chce budować trasę S19 Malewice – Chlebczyn, inwestycja ma wyprowadzić ruch ciężarówek z Siemiatycz
lis 2020
Poznaliśmy oferty złożone w przetargu na projekt i budowę odcinka S19 Malewice – Chlebczyn. To najbardziej wysunięty na południe odcinek trasy S19 leżący w gestii białostockiego oddziału GDDKiA. Droga łączy województwo podlaskie z mazowieckim, na trasie są m.in. Siemiatycze, dla których nowa trasa będzie naturalną obwodnicą, co pozwoli na wyprowadzenie z miasta ciężkiego ruchu tranzytowego. Nad doliną rzeki Bug powstanie estakada o długości 658 metrów.
Wpłynęło osiem ofert na wykonanie tego zadanie (w systemie zaprojektuj i wybuduj), z tego pięć mieści się w szacunkach GDDKiA. Tym samym procedura wyłaniania wykonawców (otwarcie ofert) obejmuje już sześć podlaskich odcinków S19 o długości blisko 80 km. Na trzech odcinkach o długości 37,33 km („eski”) wykonawca został już wybrany, a umowy będą podpisane jeszcze w tym roku.
Najtańszą ofertę złożyła firma z Turcji. Koszt budowy ponad 25 kilometrów drogi ekspresowej S19 Malewice - Chlebczyn, turecka firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş która wyceniła na 665,21 mln zł. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł oszacowało kontrakt konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, przekraczając przy tym wyceny zamawiającego, które w tym przetargu wynoszą 831,05 mln zł.
Budowę jednego kilometra tego odcinka S19 firma Kolin Inşaat oszacowała na 26,53 mln zł, a kolejny oferent – firma Interco na prawie 3 mln zł drożej, tj. 29,43 mln zł (cała oferta opiewa na 738 mln zł). Najdrożej kilometr wyceniło konsorcjum Kobylarnia i Mirbud - 35,38 mln zł.
Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV kwartał 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.
Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn, najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki, będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta. Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego. Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - asfalt czy beton cementowy - wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Źródło: GDDKiA
Oprac. ABol [MSz]
0 komentarze